Marie, Inköpare
Möt våra medarbetareÄven om Linde i grunden är stort känns det ofta som man jobbar på ett mindre företag. Det ger bra sammanhållning och samarbete som är guld värt!
I sitt arbete på inköpsavdelningen får Marie Ahlin jobba brett för att säkerställa att rätt material alltid finns på rätt plats i rätt tid.
Vad jobbar du med och hur kan en vanlig arbetsdag se ut för dig?
Jag jobbar som inköpare. Jag fungerar även som Key User för vår avdelning i vårt affärssystem SAP.
I mitt jobb som inköpare ska jag se till att materialförsörjningen till vår produktion fungerar så bra som möjligt. Jag har bland annat hand om orderhantering, kontering av fakturor, reklamationer och kontakt med leverantörer. Vi har dagliga möten med produktionsavdelningen för att fånga upp eventuella materialproblem, diskutera leveranser, försenat material och så vidare. Som Key User i SAP arbetar jag även med att ta fram utbildningsmaterial och information till mina kollegor.'
Vad är roligast med ditt jobb?
Jag trivs verkligen med att ha så många olika arbetsuppgifter, variationen gör så att det blir roligt. Kontakten med olika avdelningar och leverantörer passar mig också väldigt bra. Mina arbetskamrater lyser upp mina arbetsdagar också!
Vad är det bästa med att jobba på Linde?
Det är ett stabilt företag som är attraktivt som arbetsgivare. Sedan första dagen jag började på Linde har har det känts som jag har hamnat på rätt ställe.