Tomas, serviceledare
Möt våra medarbetareAtt vara serviceledare är ett väldigt varierat jobb och man får vara inblandad i hela affären – från försäljning till service, vilket gör att man får en god helhetsförståelse
Tomas Samuelsson är serviceledaren som drivs av att lösa problem. I sin roll stöttar han servicetekniker i deras dagliga arbete ute på fält och i verkstad.
Vad jobbar du med och hur kan en vanlig arbetsdag se ut för dig?
Jag jobbar som serviceledare för region Mitt. Det innebär att jag leder och fördelar arbetet för våra servicetekniker. Som serviceledare stöttar jag dem och hjälper dem att planera sina dagar för att få ett så effektivt arbete som möjligt. Det är en väldigt bred och rolig roll. Mina dagar är väldigt olika. Ungefär två dagar i veckan är jag på mitt kontor i Örebro och sköter administrativa uppgifter. Resten av dagarna består ofta av kundmöten tillsammans med teknikerna, eller så är jag ute och arbetar för att vara ett nära stöd. Jag jobbar även nära säljorganisationen och stöttar dem tekniskt vid kundbesök.
Vad är roligast med ditt jobb?
Det roligaste är kundmötena och utmaningarna i att driva mitt område framåt. Jag tycker om att ha direktkontakt med människor och lösa problem, vilket tillhör vardagen som serviceledare. Att vara serviceledare är ett väldigt varierat jobb och man får vara inblandad i hela affären – från försäljning till service, vilket gör att man får en god helhetsförståelse.
Vad är det bästa med att jobba på Linde?
Linde är ett företag i ständig utveckling och med en härlig framåtanda. Vi har bra produkter som vi är stolta över att representera och har branschens starkaste serviceorganisation.