Digital fleet management
connect:deskI connect:desk får du överblick och åtkomst till alla uppgifter om din truckflotta. Connect:desk är hjärtat i hela fleet management-systemet och det är här du kan hantera truck- och förardata, planera underhåll och sammanställa rapporter. Programmet är användarvänligt och passar lika bra för den erfarne truckansvarige som den som använder fleet management mer sällan.
Publicerad version av programvaran:
connect:desk 2.7.4
connect:composer 2.3.19
Anpassningsbara funktionsmoduler
Kraven som ställs på fleet management-system är ofta mycket specifika. Olika verksamheter har olika förutsättningar och miljöer där truckarna används. Därför kan funktionsmodulerna i Linde connect kombineras så att de passar just era behov.
connect:ac
connect:dt
connect:an
connect:desk i detalj
Dashboard
Dashboard är kommunikationscentralen för connect:desk – här hittar du individuellt anpassningsbara specialfunktioner som kalender, truckmeddelanden och åtkomstkontroll. Du kan enkelt ställa in att rapporter och aviseringar ska skickas till din e-post.
Organisation
I "Organisation" kan den truckansvarige hantera förare, användningsplats, tilldelade truckar och annan information. Listvyn är hierarkiskt uppbyggd och ger en översbild av organisationsstrukturen. Den förenklar även tilldelning och hantering av åtkomst- och användarbehörigheter.
Administration
Här finns tabeller, detaljerade vyer och olika inmatningsmöjligheter som ger flexibel övervakning och hantering av stora datamängder. Det gör det enkelt att hantera truckkort, utbildningar eller hälsokontroller.
Zoner
I "Zoner" kan truckansvarig utifrån befintliga ritningar över produktionshallar och lager planera och konfigurera zoner och genomfarter, och vid behov definiera hastighetsanpassningar inom dessa zoner. Truckhastigheten kan därmed styras i riskfyllda områden som korsningar eller trånga passager för att öka säkerheten.
Ökad transparens tack vare rapporter och analyser
Baserat på omfattande data kan du ta fram närmare 30 interaktiva rapporter om truckflottan med connect:desk. Rapporterna kan gälla enskilda områden, truckar eller förare. Data visas i överskådliga diagram och tabeller. På så sätt vet den truckansvarige alltid vem som använder vilken truck, och hur den använts. Rapporterna finns i totalt fyra kategorier:
Loggbok
Loggboken ger en översikt över alla registrerade händelser för de enskilda truckarna. I listorna över daglig tillsynskontrollerna visas alla genomförda kontroller för den valda trucken, samt tillhörande svar från föraren. Interaktiva diagram visar avvikande laddningstillstånd och utloggningar och kan enkelt sorteras efter förare och truck
Användning
Service
Koordination
I ”Koordination” hittar du data om förare samt användning och belastning av truckarna. Truckfördelningen ger en överblick över sammansättningen av hela flottan - sorterat efter tillverkare, trucktyp eller andra kriterier. Truckbeståndet listar alla truckar med sina viktigaste egenskaper. Förarutbildning ger information om alla genomförda och kommande utbildningar för förarna.